Nordsjællands Politiforening

• Fleksjobber

Fleksjob

Tre politifolk i Nordsjællands Politi er for nylig blevet godkendt til civile fleksjob efter, at de har været udsat for henholdsvis overfald i tjenesten og sygdomsforløb, som har sat en stopper for deres politikarriere. – Det betyder meget for de tre kolleger, at de kan blive i dansk politi med et velkendt arbejdsområde og kolleger, de kender. Samtidig er det glædeligt, at arbejdsgiveren viser, at der stadig er brug for kollegerne og deres kompetencer, lyder det fra foreningsformanden i Nordsjælland Politi.

• Søren Schaarup

Fleksjob

Det var drengedrømmen, der brast en helt almindelig arbejdsdag i december 2017, da indsatslederassistent Søren Schaarup kom til skade i tjenesten. Det blev til 17 år og tre måneder som polititjenestemand, men et overfald i forbindelse med en anholdelse satte en stopper for Sørens karriere.

• Tina Breum

Fleksjob

Det var en dramatisk oplevelse for efterforsker Tina Breum, da hun i 2019 under en familieferie i Frankrig blev hasteindlagt på det nærmeste hospital og opereret for et hul på hovedpulsåren. Under operationen fik Tina hjertestop og skulle igennem en ny operation. Få dage efter blev hun ramt hun af en blodprop i lungerne og lagt i kunstig koma. Tina overlevede og var sygemeldt i et år, inden hun prøvede at vende tilbage til sit job i Nordsjællands Politi. Hendes tilstand er dog ikke til fuldtidsarbejde, derfor glæder det hende, at hun nu har fået muligheden for et civilt fleksjob ni timer om ugen i sin gamle afdeling.

• Niels Lærkeholt

Fleksjob

Politiassistent Niels Lærkeholt på 57 år blev pludselig ramt af en blodprop i hjernen i januar 2020. Det betød en sygemelding fra jobbet i opgavesektionen, hvor han arbejdede med sagsbehandling på stationen i Gentofte. Blodproppen sad i hjernestammen og ramte Niels hårdt. Han havde svært ved at tale, og hans venstre side blev lammet. Den første tid var han derfor indlagt på hospitalet, og han måtte bruge en kørestol for at komme rundt.

• Lars Jensen

Det blev til genvalg for Lars Jensen som foreningsformand for Nordsjællands Politiforening, da de holdt ordinær generalforsamling den 28. januar. Generalforsamlingen som blev afholdt virtuelt havde også besøg af forbundsformand Heino Kegel.

• Udlændinge Center Nordsjælland (UCN)

I dag klokken 11.30 modtog alle medarbejdere i Udlændinge Center Nordsjælland (UCN) en mail fra politidirektør Jens-Christian Bülow om, hvordan resortoverdragelsen for UCN kommer til at udmønte sig. Nordsjællands Politi beholder 98 årsværk i UCN, mod 204 i dag. Af de 98 årsværk vil de 66 være politiårsværk. De politifolk, der ikke længere skal være i UCN, kan forblive i Nordsjællands Politi, medmindre de er udlånt fra anden kreds. - Udmøntningen er måske ikke så slem, som mange havde frygtet, men hele resortøvelsen har jeg stadig svært ved at se rationalet i, siger fællestillidsmand i Nordsjællands Politi, Lars Jensen.

• Nyhed

Jens Guldberg sad på passagersædet den skæbnesvangre decemberdag i 1997, hvor en patruljevogn fra Frederikssunds Politi forulykkede under en udrykning. Ligesom Karin Kastling kom han slemt til skade, men først i juni i år har Jens Guldberg kastet håndklædet i ringen og sygemeldt sig. - Jeg har desværre forsøgt at være He-Man alt for længe, siger han.

• Hundefører og hund

Karin Kastling var i 1997 udsat for en trafikulykke i tjenestetiden. Efterfølgende var hun gennem en lang proces, inden hun indså, at hun blev nødt til at lade sig sygepensionere. Hjælpen og støtten var heldigvis altid til stede, og det er hun taknemmelig for. Her sidder hun med sin hund Stoffer, der også er pensioneret fra politiet.

• Fartkontrol_motorcykel
    Lokale

Forbundsformand Claus Oxfeldt og næstformand Claus Hartmann var onsdag på besøg på stationen i Frederikssund i Nordsjællands Politi. Spørgelysten blandt de fremmødte var stor. Det samme var frustrationerne over en presset hverdag.

• Lars Jensen
    Formand Nordsjællands Politiforening