Studerende

• politi uniform

Ambitionerne er høje og forventningerne store, når Politiforbundets formand Heino Kegel ser ind i 2023. Det bliver et år, som kommer til at sætte retning for politiet, når der skal forhandles ny flerårsaftale og indsendes krav til de kommende overenskomstforhandlinger. – Vi ønsker forbedringer i politiets basisuddannelse. Den skal være meritgivende, SU’en skal erstattes med løn, og begge dele vil have positiv indvirkning på de rekrutteringsudfordringer, som politiet står i, lyder det fra forbundsformanden.

• Patruljevogn_radio

Justitsministeren og rigspolitichefen tog i går de første spadestik på byggegrunden på Soldalen i Vejle, hvor cirka 20.000 m2 skal ombygges og nybygges frem mod den planlagte åbning af en ny Politiskole i Vejle ultimo 2020.

• CO10 og Politiforbundet varsler i dag konflikt, efter at forhandlingerne med Moderniseringsstyrelsen om en overenskomst for politikadetterne er brudt sammen.